IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

България с отбор в Рали ДАКАР

Българи ще мерят сили в най-голямото рали на планетата.

България с отбор в Рали ДАКАР
Поредна добра новина за българския автомобилен спорт! От следващата година България ще има отбор в най-тежкото световно автомобилно състезание – Рали ДАКАР.

Това стана ясно на специална пресконференция, която се проведе днес в София. За да обявят събитието, в България специално пристигнаха организаторите от Амаури Спорт Организейшън – Балаш Шалай и неговият екип.

Колата също бе представена, макар и все още в цивилна форма - тепърва предстои да бъдат извършени сериозни модификации по нея. Иначе българските офроуд състезатели - инж. Александър Иванов, синът му - Александър Иванов джуниър, Златко Георгиев и Мартин Гуменов ще разчитат на Toyota FJ Cruiser. Сърцето на проходимата машина е 4-литров, V6 бензинов двигател. Максималната скорост, която развива е 200 километра в час.

Все още е рано да говорим за очаквания, но ние определено имаме добро предчувствие. Отборът влиза в най-тежкото световно автомобилно състезание за първи път откакто е създадено (преди 32 години) не защото трябва, а защото иска! Историята на ентусиастите започва преди три години и днес e вече реалност. Те са надъхани, преодолели са много проблеми и са готови да покажат какво могат.

Желаем им искрено да се представят достойно! На вас пък обещаваме да бъдете информирани за всичко около българското участие в Рали ДАКАР.

Информация за ралито:

Дакар, известно допреди години като Рали Париж-Дакар, е най-тежкото офроуд състезание в света. В него участват както професионалисти, така и частни пилоти с мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Състезателният маршрут пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и други труднопроходими терени. През 2008 г. поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено, в следствие на което през следващата година се провежда с обновен маршрут, като е решено той да се сменя всяка година.

За 2011 предвиденият маршрут е Аржентина Чили. Състезанието ще премине през пет нови провинции в Аржентина - Жужуи, Салта, Тукуман, дюните на Фиамбала и Андите, в близост до границата с Боливия. За влизане в Чили ще се използва нов необичаен маршрут, който минава през Ел Пасо де Хама, в пустинята Атакама, която ще задоволи жаждата на участниците за дюни и пясъци. Стартът на изданието за 2011 е на 1 Януари, а финалът – 15 дни по-късно в Буенос Айрес.

Повече информация за българския тим:

Александър Владимиров Иванов
е роден е през 1961. Завършва Военно въздушното училище в Долна Митрополия. От 1990 е собственик на „Алекс Моторс” - автосервиз във Варна. В периода 1984-87 участва в рали кръгове на Варна и печели 3 поредни години майсторско управление на автомобил в клас 1300сс за Варна. От 2005 започва да се занимава с офроуд. До момента има над 50 старта в oфроуд състезания, от които има много призови места. През 2009 заема 3-то място в Републиканския шампионат. Във всички състезания е участвал само с един навигатор – сина си, човек на когото вярва безрезервно. Участва в състезанията с автомобил Мерцедес 3.6 АМГ. Всички свои действия подчинява на любовта си към спорта, Варна и България.

Александър Александров Иванов
джуниър е роден през 1989. Завършва английската езикова гимназия във Варна. Понастоящем е студент във ВСУ. Спортната си кариера започва като лекоатлет, но здравословни проблеми налагат прекъсването й. На 14 години участва на първото си рали „Баха Албена”, като пилот, от което пламва голямата му любов към автомобилните спортове. През 2006, ненавършил още 16 години, но със специалното разрешение на организатора, стартира като пилот на офроуд рали в Габрово. Истинската страст и мечта на Александър, обаче, е да бъде навигатор. Той я осъществява в тандем с баща си в над 50 състезания.

Мартин Гуменов
е роден през 1975 г. Работил е като автомонтьор в Южна Африка и Испания. Владее писмено и говоримо три езика. Занимава се освен с офроуд, с ветроходство, водни ски, сърф, подводен риболов, гмуркане, сноуборд и други екстремни спортове.

Златко Георгиев
е бизнесмен. Роден е през 1960 година, работил е в БМФ. Прекосил е Земята във всички посоки, обича пътешествията и високите скорости. Известно време е работил като управител на автосервиз. От няколко години участва в офроуд състезания и печели призови места. Симпатизира на рали-рейд състезанията и заедно с приятеля си Александър Иванов имат намерение да популяризират в България тази нова дисциплина в моторните спортове.
0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анди ( преди 13 години )
    Тези са пълни измамници.Може да го прочетете тук http://***.offroad-bulgaria.bg/forum/showthread.php?t=3803
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    cnnnnn ( преди 13 години )
    След завръщането от пътя на коприната-състезанието наречено малкият дакар където участва българският екипаж от варна,поради българщината си или циганщината си се скарват с спонсорите си и начупват автомобила с който нашият български отбор трябваше да участва следващата година на дакар.Засега в момента е пълно информационно затъмнение поради естеството на срамота разбира се!В момента колата за дакар е негодна за употреба и каране след вандалщината от страна на великите състезатели алексмоторс и сие:Няколко снимки от които се вижда как в момента изглежда колата:http://img844.imageshack.us/img844/4302/kolata.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/2063/img1402y.jpghttp://img826.imageshack.us/img826/3893/img1417v.jpgОще по темата тук:http://***.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=92825&page=12За съжаление в самата тема са скрити снимките и се виждат само от регистрирани потребители!Моля всички които се интересуват от подобен род събития-препратете и пуснете инфото където можете и намерите за необходимо!Благодаря
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    МИШ7 ( преди 13 години )
    УСПЕХ!С БОГА НАПРЕД!ДАНО ТЕХНИКАТА ИЗДЪРЖИ!ЗА ВАС НЕ СЕ СЪМНЯВАМ!
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 13 години )
    Uspeh momcheta. Gordeem se s vas!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Школа за пилоти-П.Ж. ( преди 13 години )
    Здравейте колеги.Това е много сериозно начинание.По трудно от това няма в автомобилния спорт и е различно от Офроуд.Това с което може да помогне нашата ''Школа за автомобилни пилоти-Павел Жеков'' е да ви проведем един безплатен курс на обучение за пилотиране на автомобил 4 X 4.Спортни поздрави.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    West City ( преди 13 години )
    Хаааайде наште.Победете ги в собствените им води.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    fast ( преди 13 години )
    Газ до ламарината,като за първи път важно е участитето.УСПЕХ!
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Успех и от мен, но още с първия поглед върху статията, възникна един въпрос. Защо Toyota FJ? Това е американска версия, която почти не е позната в Европа. Защо не Ленд Круйзер? Всъщност, прочитайки заглавието си мислех, че най-подходяща би била някоя УАЗ-ка в случай :) За мен руснаците най-ги бива в тия дисциплини.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Да гледам българското знаме в Дакар ще е сбъдната мечта. Успех пичове!
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    4i4o ben ( преди 13 години )
    uspeh na kolegata ot svobodniq i na bashta mu!!!